Studiu despre sistemele tip scut

Studiul publicat recent atrage atenția asupra riscurilor potențiale ale scaunelor auto cu sistem tip scut

Comisia Economică a Națiunilor Unite pentru Europa (CEE-ONU) este compusă în prezent din 56 de țări, care fac schimb de informații și cooperează în chestiuni economice și sectoriale sub egida Națiunilor Unite.

Printre numeroasele programe ale CEE-ONU, Maxi-Cosi urmărește îndeaproape activitatea GRSP ("Grupul de lucru pentru siguranța pasivă" (WPPS)), un grup format din peste 70 de experți reprezentând în principal diferite state europene, care lucrează la îmbunătățirea cerințelor privind siguranța pasivă în vehicule. De exemplu, GRSP a dezvoltat Regulamentele ECE nr. 44 și 129, acesta din urmă introducând "i-Size" și cerințe îmbunătățite corespunzătoare în domeniul siguranței.

În cadrul activității sale, GRSP a publicat recent un studiu privind scaunele auto cu sistem tip scut. Acest document atrage atenția asupra riscurilor potențiale ale acestor scaune auto cu sistem tip scut, pe baza testelor de impact efectuate de Transport Canada, UTAC CERAM (Franța), BASt (Germania), CSI (Italia) și Tass International (Olanda). Testele europene au fost efectuate în conformitate cu protocolul EURO-NCAP privind vehiculele care au fost testate anterior în 2013 cu scaune auto fixate cu centuri și care au realizat ratinguri de siguranță excelente în testele anterioare.

În baza concluziilor acestui document CEE-ONU, unele scaune auto testate cu sisteme tip scut par să indice un risc pentru copil să fie expulzat parțial sau total din scaunul auto în cazul unui impact frontal (cea mai reprezentativă situație de accident), cu posibil impact al capului de plafonul vehiculului sau cu un scaun pentru copii adiacent.

În acest document, se raportează, de asemenea, că presiunea aplicată pe abdomen de unele scaune auto testate cu un sistem tip scut este de până la două sau trei ori mai mare decât pragul recomandat de EC Search Programme denumit CASPER (Proiecte pentru siguranța avansată a copiilor pentru drumurile europene), în funcție de manechinele implicate. Trebuie reamintit faptul că, în prezent, nu există niciun prag legal al presiunii asupra abdomenului, și nici mijloace de măsurare a acestei presiuni asupra manechinelor utilizate pentru standardizare în Europa, care nu ia în considerare acest aspect. GRSP a încredințat unui grup de lucru al EEVC (Comitetul European pentru îmbunătățirea siguranței autovehiculelor) studierea acestui aspect, ale căror rezultate vor fi publicate în curând.

GRSP a publicat, de asemenea, în 2013, rezultatele testelor de impact care arată că manechinul instalat într-un scaun auto cu scut ar putea fi expulzat la răsturnarea vehiculului (900° la testele de impact). Puteți afla rezultatele aici.

La Maxi-Cosi suntem conștienți de faptul că testele de impact nu sunt o reprezentare complet exactă a accidentelor din viața reală, și că concluziile prezentate în documentele GRSP sunt prezentate cu titlu informativ, și nu au rezultat, cel puțin pentru moment, în decizii de reglementare. Cu toate acestea, Maxi-Cosi consideră că rezultatele testelor sunt suficient de sigure și alarmante pentru ei ca să le susțină decizia de a nu introduce scaunele auto cu sistem tip scut în gama lor de produse.

La Maxi-Cosi totul se învârte în jurul siguranței copiilor. De aceea, ei consideră că au  obligația de a informa distribuitorii și clienții cu privire la evoluția studiilor care sunt  efectuate de GRSP. Având în vedere aceste informații, Maxi-Cosi va continua să ofere doar scaune auto echipate cu centură de siguranță pentru copiii în vârstă de până la aproximativ 4 ani, și se străduiește în mod continuu să îmbunătățească siguranța copiilor.

 

  Produsul a fost adaugat in cos