Fixarea in 5 puncte

Scaune auto cu fixare în 5 puncte

Cum este protejat cel mai bine copilul mic într-un scaun auto?

Pe piața europeană, există în prezent două sisteme principale de fixare disponibile pentru scaune auto, destinate pentru copii mici cu vârsta de aproximativ 1 până la 4 ani: sistemul cu centură în 5 puncte și sistemul tip scut. Scopul acestei prezentări este să explice de ce Maxi-Cosi consideră că este mai bine să se protejeze copilul într-un scaun pentru copil cu fixare în 5 puncte, după cum confirmă numeroase teste.

Există 3 motive principale pentru care Maxi-Cosi alege să echipeze scaunele auto pentru copii mici cu o centură de fixare în 5 puncte:

  • Forțele de impact sunt distribuite de la scaun spre părțile rigide ale corpului copilului care pot suporta sarcini mari: umeri și șolduri/bazin.
  • Copiii sunt fixați mai ferm în scaun și, prin urmare, rămân în cea mai sigură poziție din mașină în timpul accidentelor de toate tipurile (cu impact frontal sau lateral, dar și accidente cu răsturnare).
  • O centură de prindere în 5 puncte oferă reglare ușoară pentru copilul care crește și se potrivește perfect dimensiunilor și înălțimii copilului.

Decelerație mai sigură prin susținerea părților rigide ale corpului
O centură de siguranță în 5 puncte funcționează cu 5 puncte principale de prindere,  care asigură siguranța copiilor prin fixarea de părțile rigide ale corpului: umeri și șolduri. Centura în 5 puncte transferă forțele de coliziune de la centură spre punctele rigide ale corpului și în scaun. Experiența lui Dorel cu o centură de siguranță în 5 puncte arată că părțile moi ale unui copil (zona abdomenului) sunt mai bine protejate și nu trebuie să suporte sarcini mari. Acesta este un mod natural de a proteja un corp.

Părțile moi ale unui organism nu pot rezista la forțele unui impact în același mod ca și părțile rigide. Atunci când un copil este imobilizat de partea moale a abdomenului, acesta se poate îndoi peste curea sau obiect, iar cureaua sau obiectul poate pătrunde în zona abdomenului.

Cu manechinele actuale pentru testele de coliziune (tipuri de manechine P și Q), sarcinile asupra părților rigide ale corpului pot fi analizate în detaliu. Au fost stabilite limitele forțelor pe care aceste zone ale corpului le pot suporta. Toate scaunele auto dezvoltate de Dorel sunt proiectate în așa fel încât forțele sunt distribuite în mod optim și rămân în cadrul acestor limite. În prezent, nu este posibil să se măsoare sarcinile asupra zonei abdomenului moale inferior, întrucât manechine actuale pentru testele de impact nu sunt echipate cu senzori în aceste zone.

Efectele sarcinilor asupra zonei abdomenului moale și zonei toracelui, atunci când se utilizează sisteme tip scut și perne de înălțare pentru copii, nu se cunosc suficient încă. Prin urmare, Organizația Națiunilor Unite a adunat un grup de lucru format din experți internaționali pentru a efectua un studiu de cercetare cu obiectivele de a stabili limite pentru vătămare și a evalua riscurile generale pentru copii. Grupul este prezidat de expertul în scaune auto pentru copii Dr. H. Johannsen de la Universitatea Tehnică din Berlin.

Fixare fermă pentru a rămâne în cea mai sigură poziție
Deși testele de impact sunt concepute pentru a simula accidente reale cât mai exact posibil, accidentele sunt mult mai complexe decât testele de impact.

În cazul unui accident de mașină în care se aplică diferite forțe (de exemplu, o răsturnare), există riscul de alunecare sub centura de siguranță sau de expulzare a copilului din scaunul auto. Centura în 5 puncte asigură că fixarea fermă a copilului printr-o singură mișcare de tragere și menține copilul în poziția cea mai sigură în  carcasa protectoare a scaunului, indiferent în ce accident poate fi implicat.

Un scaun auto conform legislației ECE R44-04 a dovedit capacități de siguranță insuficiente în timpul unui test de simulare a răsturnării. Testele de impact realizate de  UTAC (organizație independentă de testare pentru industria automobilistică) au arătat că după două răsturnări complete, manechinul a fost expulzat dint-un scaun auto cu un sistem tip scut. Puteți afla mai multe urmărind clipul video despre testul de răsturnare a  scaunului auto pentru sistem tip scut sau videoclipul despre testul de răsturnare a scaunului auto pentru sistem de prindere în 5 puncte.

Pentru a preveni o astfel de expulzare dintr-un scaun auto, a fost aprobat un amendament, care introduce un test mai sever pentru a reproduce mai bine accidente cu răsturnare. Acest amendament este valabil din decembrie 2013.

Potrivit perfect pentru un copil în creștere
O centură de siguranță în 5 puncte se adaptează ușor la diferite poziții de înălțime și, prin urmare, se potrivește perfect pentru diferite dimensiuni ale corpului. Bretelele pentru umeri pot fi reglate cu ușurință pe înălțime. Această poziționare asigură că forțele aplicate într-un accident sunt cel mai bine transferate spre carcasa scaunului auto și oasele rigide ale umărului copilului.

Aici se găsește declarația privind sistemul de prindere în 5 puncte.

 

  Produsul a fost adaugat in cos